Några lyckade kampanjer

  • Coca-Cola bad oss att hitta på något i samband med en kampanj. Det blev att vi la en frågesport med sport- och äventyrsteman på baksidan av etiketterna av deras pet-flaskor. Man kunde vinna något också. Vi minns inte vad.

  • Bensinbolaget Shell ville dra uppmärksamhet till sin webbsajt. Vi drog igång en webbkampanj, bland annat med tävlingar och frågesport så intrikat formulerad att kunderna var tvungna att komma tillbaka vare sig de ville det eller inte.


  • Åhléns ville dra kunder till webbsajten i samband med julruschen. Frågesport den här gången också. Vi började bli lite snitsiga på det, i synnerhet efter att ha skrivit Jeopardyfrågor i ett antal år. Trafiken till sajten ökade markant, och vi fick fick medalj av Hans majestät Konungen.

  • Mio Möbler ville ha förmedla något speciellt till sina kunder på hemsidan. Vi gjorde då kultur. Berättelser, bilder och intressanta fakta om klassisk möbeldesign och formgivning i allmänhet. Det blev bra!

    Det blev Riddles!


  • <<...Tillbaka


 
© 2009 Q&A Riddles